Hoe cruciaal is website snelheid voor het succes van je klanten? En hoe verbeter je site performance?
Onder webbureaus is het algemeen bekend dat website snelheid, naast security, belangrijk is. Maar zijn korte laadtijden echt zo cruciaal voor klantsucces? En hoe optimaliseer je de snelheid van een websites?
Succesvolle websites zijn snel
Snelle websites converteren beter, hebben langere bezoekerssessies, krijgen meer bezoekers en worden door Google beloond. We kunnen dus met zekerheid zeggen dat er een direct verband is tussen website snelheid en het succes van een website.
Heeft je klant nog twijfels bij het laten optimaliseren van hun website? Om het belang van een snelle website te onderbouwen kun je de volgende voorbeelden geven:
- Als de websites van Amazon 1 seconde langer zouden laden, dan zou Amazon dat $1.6 miljard kosten;
- Als de zoekresultaten van Google 0.5 seconde langer op zich zouden laten wachten, dan zou Google dat 20% bezoekers kosten;
- 47% van bezoekers verwacht dat een pagina in < 2 seconden laadt;
- 40% van bezoekers verlaat een pagina als het langer dan 3 seconden duurt om te laden
(bron: https://medium.com/@vikigreen/impact-of-slow-page-load-time-on-website-performance-40d5c9ce568a)
Belang van korte laadtijden bewezen door Walmart
Walmart heeft onderzoek gedaan naar het verband tussen conversie en laadtijden. De resultaten zijn verbluffend: voor iedere seconde die een website sneller laadt, ziet Walmart een conversiestijging van 2%! Zelfs een schijnbaar kleine vertraging van 100 ms zorgt bij Walmart voor 1% minder omzet.
Site performance optimaliseren
We kunnen concluderen dat snelheid een cruciale factor is in het succes van een website. Bij het optimaliseren van een site zijn drie partijen verantwoordelijk:
- Webmasters moeten ervoor zorgen dat content in het juiste formaat wordt geüpload;
- Het webbureau moet ervoor zorgen dat de website technisch efficiënt is, bijvoorbeeld door het verwijderen van overbodige plugins en het controleren van codekwaliteit;
- De hoster moet een snelle infrastructuur hebben en voldoende caching-opties bieden
Conclusie
Snelle websites zijn op veel manieren succesvoller. Je kunt een website op een laagdrempelige manier optimaliseren door alleen plugins te installeren die echt gebruikt worden.
Er is geen magische oplossing om een website met één druk op de knop snel te maken, maar er zijn veel tools beschikbaar zoals YSlow en Google PageSpeed waarmee 'bottlenecks' gevonden en opgelost kunnen worden.
Tot slot is de hoster één van de belangrijkste factoren. De hoster moet zorgdragen voor een snelle infrastructuur en caching tools als LiteSpeed, Varnish en Redis. Benieuwd of jouw websites beter kunnen presteren? Neem contact met ons op!
Ook interessant
Cyberfusion is verhuisd naar de Eindhoven Tower |
||||||||||||
|
||||||||||||
Op 1 juni zijn we verhuisd naar de Eindhoven Tower! We hebben het iconische Evoluon ingeruild voor een nieuwe basis tegenover Eindhoven Centraal station. |
||||||||||||
Lees verder » |
IPv6 als standaard: we gaan je actief informeren! |
||||||||||||
|
||||||||||||
Vanaf juni informeren we partners proactief over IPv6. Als websites geen AAAA-record hebben, gaan we helpen bij de implementatie van IPv6. |
||||||||||||
Lees verder » |
NGINX op clusters: nóg snellere sites! |
||||||||||||
|
||||||||||||
Nieuw op 100% uptime Cyberfusion clusters: NGINX én Apache webservers zijn nu beschikbaar! Serveer content óók tijdens bezoekerspieken razendsnel! |
||||||||||||
Lees verder » |